مقام‌های محلی در ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان می‌گویند که به دنبال وقوع یک حمله انتحاری در یک میدان والیبال، دست‌کم ١٠ غیرنظامی کشته‌شده‌اند.
در این حادثه که در ولسوالی خیرکوت ولایت پکتیکا روی‌داده، سی نفر نیز زخمی شده‌اند. محمد شریف یفتلی، فرمانده پایگاه ٢٠٣ تندر ارتش گفته که این حمله حوالی ساعت ۶ عصر روز یکشنبه ۵ میزان به‌وقت محلی روی‌داده و اغلب کشته و زخمی شده‌ها جوانان و نوجوانانی هستند که برای تماشای بازی والیبال به این محل آمده بودند.
او گفت که عامل این حمله فردی بوده که جلیقه انفجاری به تن داشته است. به گفته آقای یفتلی در این حادثه یک کودک کشته و ٩ کودک دیگر زخمی شده‌اند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله در حساب توییتری خود تعداد قربانیان انفجار روز یکشنبه در ولسوالی خیرکوت را ٩ کشته و ٣٣ زخمی عنوان کرده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های رسمی، تعداد زخمی‌های این حمله را بیشتر از ۵٠ نفر اعلام کرده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای روی حساب توییتری خود گفته است که این حمله کار این گروه نبوده است.
سال گذشته نیز حمله‌ای مشابه در میدان والیبال در ولسوالی یحیی‌خیل ولایت پکتیکا، ۵٠ نفر را کشت و بیش از ۶٠ نفر دیگر را زخمی کرد.
ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان از ولایت‌های نسبتاً ناامن این کشور است. درگذشته گروه‌های مسلح مخالف دولت در برخی از مناطق این ولایت دست به حملاتی علیه اهداف نظامی و غیرنظامی زده‌اند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: