تیم ملی والیبال زیر ۱۹ سال ایران با شکست سه بر دو ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت.
محمد وکیلی سرمربی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران برای این بازی از ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه‌لی، طیب عینی٬ علی اصغر مجرد٬ میربابک موسوی٬ امیرحسین اسفندیار و اسماعیل طالبی استفاده کرد.
ایران پیش از این در مرحله یک هشتم نهایی موفق شده بود در یک بازی یک طرفه آلمان را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد و به یک چهارم نهایی راه یابد.
بازیکنان ایران تا وقت استراحت فنی دوم عملکرد خوبی داشتند و با سرویس‌های پرقدرت و دفاع مناسب ۱۶ بر ۱۵ از حریف پیش افتادند ولی در ادامه بازیکنان ایتالیا با دریافت‌های مناسب موفق شدند، این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به نفع خود به پایان برند.
در ست دوم بازیکنان ایتالیا همانند اواخر ست اول بازی را پرقدرت آغاز کردند ولی در اواخر این ست بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کم کردند ولی در نهایت ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع ایتالیا به پایان رسید.
بازیکنان زیر ۱۹ سال ایران در ست سوم آغاز عالی داشتند و در وقت استراحت فنی اول از حریف خود ۸ بر ۳ پیش افتادند در ادامه ایتالیا اختلاف را کم کردند ولی بازیکنان ایران در نهایت موفق شدند ۲۵ بر ۲۰ حریف خود را در ست سوم شکست دهند.
در ابتدای ست چهارم بازیکنان ایران با سرویس‌های پرشی امتیازهای مناسبی را از ایتالیا گرفتند و همین باعث شد ایران در وقت استراحت فنی اول این ست ۸ بر ۶ از حریف خود پیش بیفتد.
تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران در ادامه ست چهارم با ادامه سرویس‌های قدرتی و استفاده از اشتباهات بازیکنان ایتالیا موفق شدند، این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به نفع خود به پایان برند تا دو تیم ۲-۲ در ست شماری مساوی شوند.
بازیکنان نوجوان تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم با یک بازی حساب شده و مهار بازیکنان کلیدی تیم ایتالیا ۱۵ بر ۱۱ حریف خود را مغلوب کردند و به نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان در آرژانتین راه یافتند.
تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی این مسابقات باید با لهستان بازی کند، دو تیم در مرحله مقدماتی این مسابقات مقابل یکدیگر قرار گرفتند که لهستان موفق شد ایران زا در آن مسابقه سه بر یک شکست دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :