تیم ملی فوتبال افغانستان در یک دیدار دوستانه عصر امروز در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه به مصاف تیم تاجیکستان رفت که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.
تیم ملی فوتبال افغانستان با حاشیه گام به این دیدار گذاشت. روز سفر این تیم به سوی تاجیکستان پیتر شگرت سرمربی این تیم استعفا داد و تیم را ترک کرد و تیم فوتبال افغانستان بدون سرمربی وارد دوشنبه شد.
بعد از نشست مسئولین فدراسیون فوتبال با بازیکنان تیم ملی، تصمیم بر این شد که انوش دستگیر، بازیکن تیم ملی که دارای مدرک مربیگری اروپا است و در تیم های جوانان هلند مربیگری می کند هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را در این دیدار به عهده بگیرد.
انوش دستگیر با سیستم ۴-۳-۳ تیم را وارد بازی کرد. اویس عزیزی دروزاه بان، مجیب جمالی، آرش هاتفی، مسیح سیغانی و حسن امین به عنوان چهار مدافع، کنشکا طاهر، اباسین علی خیل و فیصل شایسته سه هافبک و میلاد سالم، نورالله امیری و زبیر امیری سه مهاجم این تیم بودند.
بازی در نیمه نخست با برتری نسبی تیم تاجیکستان همراه بود، اما تیم فوتبال افغانستان هم موقعیت های خطرناکی را روی دروازه تاجیکستان ایجاد کرد.
در این نیمه تیم فوتبال افغانستان روی همکاری نورالله امیری با میلاد سالم و روی ضربه سر فیصل شایسته به گل رسید اما این گل مورد قبول داور دیدار نبود و آفساید اعلام شد.
در ادامه و در اواخر نیمه نخست، بازی در اختیار تیم تاجکستان بود ولی واکنش های عالی اویس عزیزی مانع گلزنی این تیم شد.
در نیمه دوم تاجکستان بازی را در اختیار گرفت و حملات خود را روی دروازه تیم افغانستان افزایش داد.
جو ورزشگاه و اشتباهات تیم داوری باعث دگرگونی بازیکنان تیم افغانستان شد تا اینکه تیم فوتبال تاجیکستان در دقیقه ۷۳ توسط منوجهر جلیلف به گل برتری خود دست یافت.
این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تیم تاجیکستان همراه شد و این تیم می تواند با این پیروزی و بالا رفتن در جدول رده بندی فیفا خود را وارد سبد دوم قرعه کشی مسابقات جام ملتهای آسیا کند.
این دو تیم پیش از این پنج بار به مصاف همدیگر رفته بودند که تیم تاجیکستان در تمام بازی ها به پیروزی رسیده است.
در سال ۲۰۰۵ این دو تیم برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند که تیم تاجیکستان توانست چهار بر صفر افغانستان را شکست دهد، در بازی دوم نیز تاجیکستان با همین نتیجه در سال ۲۰۰۸ تیم افغانستان را برد این مسابقه در حیدرآباد هندوستان برگزار شده بود.
در سال ۲۰۱۰ تاجیکستان در شهر دوشنبه به برتری یک بر صفر دست یافت و در سال ۲۰۱۳ در شهر قرغان تپه تاجیکستان دو تیم به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری سه بر دو تاجکستان همراه بود و در آخرین مصاف این دو تیم در چهارم می ۲۰۱۴ دیدار کردند که آن بازی با پیروزی یک بر صفر تاجکستان همراه بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: