تیم دختران روباتیک هرات پس از کسب مدال نقره «شجاعت» در مسابقه بین‌المللی روبات‌ها در ایالات متحده آمریکا، امروز به زادگاه‌شان ولایت هرات رسیده‌اند.

به همین منظور جمعی متشکل از مسئولان اداره‌های دولتی، فرهنگیان و ساکنان هرات به خاطر استقبال از این دختران به میدان هوایی هرات صف کشیدند.

محمد جمعه عدیل، سرپرست مقام ولایت هرات در هنگام دیدار با دختران روباتیک از درخشش آن‌ها در رقابت‌های روباتیک استقبال کرده‌است.

آقای عدیل گفت: «خوشحال هستم که دختران هراتی توانستد در مسابقات روبات سازی در آمریکا شرکت نمایند و کسب مدال نقره این دختران برای همگی ما قابل افتخار است».

اعضای تیم روباتیک گفتند، هدف اصلی شرکت در این مسابقات به نمایش گذاشتن چهره دیگری از زنان افغان در سطح جامعه جهانی می‌باشد که با کلوله باری از مشقت و سختی زندگی‌شان را سپری می‌نمایند.

رودابه نوری، یکی از اعضای این تیم، از حکومت می‌خواهد که در راستای حمایت از دختران روباتیک دست به کار شود.

خانم نوری گفت: «حکومت باید از ما حمایت نماید تا ما بتوانیم در مسابقات جهانی دیگر شرکت نماییم و برای افغانستان مدال کسب نماییم».

به‌تازگی محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه در هنگام دیدار با دختران روباتیک، از درخشش آن‌ها در رقابت‌های جهانی روبات‌سازی استقبال کرده‌اند.

مسابقه بین‌المللی روبات‌ها با شرکت نزدیک به ۱۶۰ کشور هفته گذشته در واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شد.

در آغاز سفارت آمریکا در کابل، از دادن ویزا برای دختران روباتیک افغان به دلایل نامعلوم خود داری کرد اما این موضوع پس از پوشش گسترده رسانه‌ای به گوش دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور رسید و او اجازه روادید از آمریکا را برای این دختران افغان صادر کرد.

ایوانکا ترامپ، دختر رییس‌جمهور آمریکا و برخی از اعضای کنگره این کشور با دختران روباتیک هرات دیدن کردند.

رودابه نوری، فاطمه قادریان، سمیه فاروقی، کوثر روشن، لیدا عزیزی و یاسمن یاسین‌زاده، اعضای تیم روباتیک کشور را تشکیل می‌دهند و این دختران در مکتب‌های ملکه جلالی، رسالت و توحید به آموزش مصروف آموزش هستند.

 

بیشتر بخوانید:

رییس‌جمهور پیروزی تیم دختران روباتیک را تبریک گفت

 

دختران روباتیک به هرات رسیدند

دختران روباتیک به هرات رسیدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها : ,