مقامات جمهوری اسلامی خبر کشته شدن پانزده نظامی ایرانی در عراق را تکذیب کرده‌ و حضور نفرات داعش در نزدیکی مرزهای ایران را نادرست دانسته است.
روز گذشته، گزارش شد که پانزده نظامی ایرانی در حمله انتحاری افراد گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به یک پایگاه پلیس در استان انبار عراق کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران – ایرنا – حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی در بغداد گفته است که “این خبر صحت ندارد بلکه مطرح کنندگان در پی مسایل انحرافی و اتهامات واهی مداخله ایران در عراق هستند.” آقای دانایی فر همزمان آمریکا و کشورهای غربی را متهم کرده است که “دنبال نابودی داعش نیستند.”
حسن ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، نیز گفته است که خبر کشته شدن پانزده نظامی ایرانی در عراق مورد تایید نیست. به گزارش ایرنا، آقای ذوالفقاری شایعات مربوط به حضور نیروهای داعش در نزدیکی مرزهای ایران و عراق را هم تکذیب کرده و گفته است که “اساسا داعش یا نیروهای تروریستی تکفیری توان نظامی تهدید کننده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران نیستند.”
چند هفته پیش، نیروهای دولت اسلامی موفق شدند شهر رمادی، مرکز استان انبار را تصرف کنند و به گفته منابع دولتی عراق، مقادیر قابل توجهی تسلیحات و تجهیزات نظامی به دست آنان افتاده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :