شورای عالی اقتصادی در نشست این هفته خود روی ایجاد یک شرکت قالین بافی و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرده است.
رییس جمهور غنی در این نشست گفت:”به‏خاطر جلب توجه، نمونه‌های از قالین افغانی خریداری شود و در یکی از برج‎های ارگ ریاست جمهوری در معرض دید مهمان داخلی و خارجی قرار گیرد”.
در این میان، آقای غنی از مسئولان خواسته است که باید روی مرکز شستشوی قالین‌های افغانی توجه نمایند.
آقای غنی افزود: ” باید روی مرکز شستشوی قالین‌های افغانی توجه شود و نیز رنگ‏های که برای ساخت قالین‌های افغانی به کار گرفته می‎شوند مشخص و انحصار افغانستان باشد”.
در این میان، رییس جمهور از بازرگانان خواست تا در زمینه بازاریابی قالین افغانی در بازارهای جهانی همکاری نمایند.
او بیان داشت:” دولت در بازاریابی در این عرصه از توانایی‎های لازم برخوردار نمی‎باشد و خوب است که سکتور خصوصی در این راستا همکاری‎های همه‌جانبه داشته باشد”.
در این میان، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز گفته است که سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید قالین دست باف در افغانستان باید بیشتر شود.
آقای عبدالله افزود: “سرمایه گذاری‌ها در بخش قالین دست باف باید بیشتر از این شود و دولت با بازرگانان در زمینه رشد تولیدات داخلی همکاری می‌نماید”.
این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که قالین دست بافت افغانستان از کیفیت خوبی برخوردار است و اما بیشترین قالین‌های دست باف افغانستان به نام پاکستان روانه بازارهای جهانی می‌شود و بازرگانان پاکستان از این رهگذر عواید هنگفتی به دست می‌آورند.

 

تلاش‌های حکومت برای سرمایه‌گذاری در بخش قالین دست‌بافت

تلاش‌های حکومت برای سرمایه‌گذاری در بخش قالین دست‌بافت

این مطلب را به اشتراک بگذارید: