مقام‌ها در هرات می‌گویند که روز گذشته چهارشنبه ۲ جوزا، مراسمی به منظور تقدیر از نهاد های آموزشی که با معلولین هرات همکار بوده اند از سوی مجمع ملی نهادهای معلولین برگزار شده است.

 

شماری از مسئولان برگزار کننده این محفل در گفتگو با تلویزیون چکاد می‌گویند که این نهادها در جریان یک سال گذشته همکاری های نزدیکی در بخش‌های علمی با معلولین داشته اند.

این نهادها جهت از بین بردن تمام بد بینی ها نسبت به معلولین تلاش دارند تا ظرفیت های علمی معلولین را در جامعه بلند ببرند و نگاه جامعه را نسبت به این قشر عوض کنند.

«عبدالرحیم سیفی» معاون مجمع ملی نهادهای معلولین گفت که به پاس خدمات نهادهای عملی که با معلولین همکاری داشته اند یک محفلی را به منظور تقدیر از مسئولان این نهادها راه اندازی کرده اند.

وی افزود که هدف از برگزاری این برنامه، تجلیل از فعالیت‌های نهادهای آموزشی که برای معلولین خدمات ارائه کرده اند عنوان می‌کند.

آقای سیفی اذعان داشت که در جریان یک سال گذشته کورس‌های آموزشی هرات ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت را در بخش‌های مخلتف آموزش داده اند.

او بیان داشت که از میان افراد دارای معلولیت ۵۵ نفر شان آقایان و ۴۵ نفر دیگر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که در بخش‌های گوناگون تحت آموزش قرار گرفتند.

در عین حال «محمد رفیع فرهنگ» مدیر بهزیستی و توان بخشی ریاست کار امور اجتماعی شهدا و معلولین هرات گفت که این اداره همواره به خانواده‌های شهدا و معلولین همکاری لازم را انجام داده و در آینده نیز با این قشر همکاری خواهد داشت.

از سویی هم افراد دارای معلولیت که از نهاد های آموزشی فارغ شده اند با ابراز خرسندی می‌گویند که آنان برنامه‌های کمپیوتر، زبان انگلیسی و مضامین مکتب را در جریان یک سال فرا گرفته اند.

آنان از نهاد های دولتی می‌خواهند تا دست به برگزاری دوامدار همچون برنامه ها بزنند و افراد دارای معلولیت را همواره حمایت کنند.

این گفته ها در حالی مطرح می‌شود که همواره شماری از معلولین از بی توجهی های حکومت نسبت به این قشر شاکی بوده و از حکومت و نهادهای حامی معلولین خواسته اند تا توجه جدی را از بهر بلند بردن ظرفیت علمی و حرفه ی معلولین انجام بدهند.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :