مسئولان در ریاست امور زنان هرات می‌گویند که این اداره در پی ایجاد واحدهای سومی در ولسوالی‌های دور دست هرات هستند اما بعد از ۱۱ ماه تلاش آنها موفق به این کار نشده اند.

 

شماری از زنان در هرات می‌گویند که در طول سال‌های متمادی در کشور با چالش‌های گوناگون مواجه اند.

عدم دسترسی زنان به عدالت، خشونت در برابر زنان، ترس از قربانی شدن زنان در معامله‌های سیاسی از چالش‌های جدی در برابر این قشر به شمار می‌روند.

با این حال مسئولان در ریاست امور زنان هرات می‌گویند که این اداره در پی ایجاد واحدهای سومی از برای حل مشکلات فراروی  زنان در ولسوالی‌های دور دست هرات است اما بعد از ۱۱ ماه تلاش نتوانسته اند این واحدها را ایجاد کنند.

«عزیزه کریمی» سرپرست امور زنان هرات در مصاحبه با تلویزیون چکاد گفت که ایجاد واحدها سومی در ولسوالی دور دست می‎تواند مشکلات بسیاری از زنان را رفع کند.

وی افزود که ازدیاد تشکیل در واحدهای دومی و واحدهای سومی از سوی وزارت امور زنان رد شده است.

با این وجود در طول سال‌های پسین وجود شورای زنان در ولسوالی‌ها باعث شده تا اندکی از مشکلات زنان کاسته شود اما با آنهم مشکلاتی سد راه این قشرهست.

کریمی اذعان داشت که در نتیجه ناامنی، این اداره نتوانسته است رئیس شورای زنان را به ولسوالی‌های جدیدالتاسیس هرات بفرستد.

در عین حال «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات به تلویزیون چکاد گفت که ازدیاد تشکیل از صلاحیت‌های حکومت مرکزی بوده و اداره محلی توان ازدیاد تشکیل را در چارچوب ریاست‌ها ندارد.

این در حالی است که به باور فعالان حقوق زن پروژه‌ای کار کردن نهادهای مدافع حقوق زنان، بی‌توجهی دولت و مجازات نشدن عاملان خشونت در برابر زنان از عوامل عمده بدتر شدن وضعیت زنان در ولایت هرات به شمار می‌رود.

 

بیشتر بخوانید:

تشکیل واحدهای سومی در چارچوب ریاست امور زنان هرات ناکام ماند

تشکیل واحدهای سومی در چارچوب ریاست امور زنان هرات ناکام ماند

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: