دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا سه مصوبه تصویب شده کنگره این کشور در خصوص توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن را وتو کرد.

 

رییس جمهور آمریکا در عین حال پس از وتو نامه‌ای به کنگره آمریکا ارسال کرده و پیرامون تصمیمش مبنی بر وتوی این سه مصوبه توضیحاتی داده است.

وی در این نامه نوشته است که توقف ارسال تسلیحات نظامی به کشورهای متحد و دوست آمریکا در بحران کنونی خاورمیانه «موقعیت رقابتی ایالات متحده» را متاثر خواهد ساخت.

منابع خبری کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که آراء مخالف نمایندگان آمریکا نسبت به تصمیم رییس جمهور این کشور به حد نصابی نرسیده است که بتواند وتوی او را خنثی کند.

این در حالی است که بر بنیاد قانون اساسی آمریکا برای خنثی سازی وتوی ریاست جمهوری و تنفیذ مصوبه کنگره بدون امضاء وی به دو سوم آراء اعضای مجلس سنا و نمایندگان نیاز است.

در ماه جون مجلس سنای آمریکا مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن کلیه قراردادهای فروش تسلیحات نظامی به عربستان، امارات و اردن لغو شود.

در همین حین مجلس نمایندگان آمریکا که در دست حزب دموکرات است نیز پیشتر اعلام کرده بود که با فروش تسلیحات نظامی به عربستان مخالف است.

 

بیشتر بخوانید:

 

ترامپ مصوبه توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را وتو کرد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: