نویسنده گزارش: احمد سهیل نصیری

صبح امروز دانشگاه هرات شاهد بر گزاری دو افتتاحیه بود.

 

نخستین گام مربوط به اضافه شدن رتبه ماستری در رشته تجارت دانشکده اقتصاد بود و در کنار آن دپیارتمنت تکنالوژی مواد غذایی دانشکده زراعت دانشگاه هرات نیز افتتاح شد.

مسئولان دانشگاه هرات می گویند: نتایج متقاضیان برنامه ماستری رشته تجارت دانشکده اقتصاد این ولایت اعلام شده و نزدیک به ۱۵ تن از متقاضیان جذب این دانشکده شده اند.

به گفته این مسئولان، ۱۵ تن از استادان دانشگاه های کشور نیز به برنامه ماستری رشته تجارت راه یافته اند و دروس شان از روز شنبه هفته آینده آغاز میگردد.

به اساس معلومات ارائه شده در حال حاضر در دو دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه هرات در سطح  ماستری تدریس صورت می گیرد.

اما شماری از نماینده های مردم هرات در مجلس نمایند گان، از تلاش های شان در راستای افزایش رتبه علمی در سطح سایر دانشکده ها سخن می زنند.

در کنار این موضوع  دانشگاه هرات صبح امروز شاهد افتتاح دیپارتمنت تکنالوژی مواد غذایی در دانشکده زراعت این ولایت  بود.

این دیپارتمنت برای نخستین باردر سطح کشور در ولایت هرات ایجاد شده که در آن پیرامون تست کیفی مواد غذایی فعالیت صورت می گیرد.

شماری از دانشجویان این  دیپارتمنت از حکومت می خواهند تا بعد از فراغت آنان  زمینه کاری را برایشان فراهم نموده و آنان را حمایت کند.

این در حالیست که هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در دانشگاه هرات مشغول آموزش هستند اما هنوز هم  نبود ساختمان برای برخی از دانشکده ها و کمبود مواد درسی و استادان، از چالش های عمده سر راه این دانشگاه بیان میشود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :