دکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، می‌گوید که افغانستان به داوطلبان بیشتری برای اهدای خون نیاز دارد. او می‌افزاید که اهدای خون برای کاهش مرگ‌ومیر مادران کمک زیادی می‌کند.
دکتر فیروزالدین فیروز، این موضوع را در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی اهدای خون بیان کرده است. آقای فیروز در پیامی که به مناسبت روز جهانی اهدای خون در مراسم گرامی‌داشت از این روز خوانده شد، می‌گوید: «بسیاری افغان‌ها متکی به سخاوت دیگران‌اند تا خون اهدا نمایند. در حال حاضر ما به داوطلبان بیشتر اهدای خون ضرورت داریم. اهدای خون مخصوصا در کاهش مرگ‌ومیر مادران در کشور اهمیت به‌سزایی دارد. خون‌ریزی شدید هنگام ولادت و بعد از تولد طفل یکی از دلایل عمده مرگ‌ومیر و ناتوانی طولانی‌مدت می‌باشد. هنگام خون‌ریزی شدید، تداوی فوری و به‌موقع برای مدیریت این مریضان به شمول نقل‌الدم و فرآورده‌های خون ضرورت است، زیرا ممکن است که خانم‌ها در ظرف یک ساعت جان خود را از دست بدهند».
وزارت صحت عامه می‌افزاید که در افغانستان افراد زیادی به خون نیاز دارند. به گفته‌ی این وزارت، افرادی که در نتیجه جنگ‌ها و انفجارها زخمی می‌شوند، به خون نیازمندی شدید دارند. این وزارت تاکید می‌کند که از همین‌رو باید افراد بیشتری به صورت داو‌طلبانه و منظم خون اهدا ‌کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :