اتاق صنایع و معادن هرات توافق نامه را برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی و بادی در شهرک صنعتی هرات با یک شرکت چینایی به امضا رسانده است.

 

«حمید الله خادم» رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفت که قرار است این نیروگاه با ظرفیت ۵۰ میگاوات برق در شهرک صنعتی ساخته شود.

وی افزود که توافق نامه اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی و بادی در شهرک صنعتی ولایت هرات، روز پنجشنبه ۱۸ اسد، بین اتاق صنایع و معادن این ولایت و شرکت چینایی  Hcim به امضا رسید.

خادم بیان داشت که هدف از امضای این توافق نامه جلوگیری از قطع برق در شهرک صنعتی ولایت هرات میباشد.

رییس اتاق صنایع هرات خاطرنشان ساخت که این شرکت چینایی قرارداد یک نیروگاه برق خورشیدی و بادی را با ظرفیت ۵۰ میگاوات برق را در شهرک صنعتی هرات به بهره برداری بسپارد.

در همین حال «علی احمد عثمانی» وزیر پیشین انرژی و آب کشور می‌گوید که در سال ۱۳۹۴ پلان خودکفایی برق افغانستان تنظیم شده بود.

آقای عثمانی افزود که وابسته‌گی کشور به برق وارداتی امنیت برق هرات را به شدت متضرر ساخته است.

به گفته مسئولان اتاق صنایع و معادن، کارخانه داران که در این شهرک مصروف فعالیت هستند، از این شرکت چینایی برق را خریداری خواهند کرد.

در همین حال برخی از کارخانه داران با استقبال از این پروژه، از حکومت می خواهند تا در قسمت تهیه زمین برای اجرای این پروژه و دیگر مسایل مورد نیاز، با بازرگانان همکاری نماید.

از سویی هم «سیروس الاف» مشاور رییس جمهور غنی در امور اقتصادی ابراز امیدواری می‌کند و میگوید همانطور که در کار ساخت بندها در کشور پیشرفت وجود دارد تا دو سال دیگر افغانستان از بابت برق به خودکفایی خواهید رسید.

این نخستین باریست که چنین تفاهم نامه بین دو نهاد خصوصی از افغانستان و چین به امضا میرسد.

این پروژه در حالی افتتاح می‌شود که چندی قبل با قطع شدن برق ایران، بازرگانان شهرک صنعتی ولایت هرات از لحاظ مالی متضرر شدند، اما ظاهرا با افتتاح این پروژه، این مشکل تا حدودی حل خواهد شد.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :