جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا روز گذشته در واکنش به توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز به ایران هشدار داد که انتظار پاسخی «قدرتند اما حساب شده» را از سوی لندن داشته باشد.

 

روز گذشته جمعه (۲۸ سرطان) سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که قایق‌های گشتی این نهاد در تنگه هرمز نفتکش بریتانیایی موسوم به «استینا ایمپرو» را توقیف کرده‌اند.

فرماندهی نیروی دریایی سپاه با اعلام این خبر افزود؛ دلیل توقیف این نفتکش بریتانیایی نقض مقررات بین‌المللی دریایی از سوی این نفتکش بوده است.

این در حالی است که پس از گذشته یک ساعت از توقیف این نفتکش گزارش‌هایی از توقیف یک نفتکش دیگر تحت مالکیت بریتانیا و دارای پرچم لیبریا در خلیج فارس منتشر شد.

مجموع این دو اقدام سپاه ایران باعث شد تا بریتانیا روز گذشته یک نشست اضطراری برای بررسی «راه‌های آزادی» این دو نفتکش برپا کند.

جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد؛ این اقدام ایران منجر به جنگ نظامی نمی‌شود اما تهران باید بداند که اگر آزادی حمل و نقل دریایی و امنیت این منطقه را به خطر بیندازد، بازنده اصلی است.

نفتکش بریتانیایی در حالی در خلیج فارس به دست سپاه توقیف می‌شود که حدودا دو هفته گذشته یک ابر نفتکش ایران موسوم به «گریس ۱» در منطقه جبل‌الطارق به دست نیروی دریایی بریتانیا توقیف شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

اقدام متقابل سپاه ایران و هشدار بریتانیا؛ نفتکش بریتانیا در تنگه هرمز توقیف شد

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: