مهاجرت‌ها دامن‌گیر ساکنان نیمروز شده و روزانه صد‌ها نفر به علت فقر اقتصادی و نبود امنیت از مرزهای این ولایت خارج شده و به کشورهای همسایه پناه می‌برند.

 

ساکنان نیمروز می‌گویند که روز به روز فقر اقتصادی افزایش یافته و زمینه‌های اشتغال‌زایی نیز در حال کم رنگ شدن است.

آنان این موارد را مسبب مهاجرت‌ها در این ولایت می‌دانند.

«کریم اکبری» یک نفر از ساکنان نیمروز گفت که در سال‌های اخیر هیچ برنامه‌ی خاصی برای فراهم شدن کار برای جوانان این ولایت از سوی حکومت و نهادهای خارجی صورت نگرفته است.

وی افزود که سالانه تعداد زیادی محصلین از دانشگاه‌ها سند فراغت می‌گیرند اما به دلیل نبود زمینه کار و عدم توجه حکومت ناچار اند که دست به کارهای خلاف رشته تحصیلی زده و یا به خارج از کشور بروند.

در عین حال «سردارمحمد همدرد» معاون والی نیمروز با گذاشتن مهر تایید بر این گفته‌ها افزود که فرار جوانان از مرزها یک مشکل بزرگ بوده و حکومت در قسمت ایجاد کار برای آنان ناتوان است.

وی خاطرنشان ساخت که حداقل روزانه هزار نفر از مرز نیمروز به خارج از کشور می‌روند که بعد از مدتی از سوی مقام‌های کشورهای میزبان اخراج می‌شوند.

همدرد از مردم خواست تا دست از مهاجرت بردارند زیرا به باور وی زندگی در کشور و در میان مردم با ارزش‌تر نسبت به کشورهای دیگر است.

این درحالیست که قاچاق انسان، بدلیل داشتن مرز های طولانی ولایت نیمروز با کشورهای ایران و پاکستان از مدت‌ها بدینسو جریان داشته و اکنون به بی‌سابقه‌ترین زمان خود را سپری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش روند مهاجرت از نیمروز به خارج از کشور

افزایش روند مهاجرت از نیمروز به خارج از کشور

 

https://telegram.me/CHEKADTV

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: