“روزنه امید” عنوان نمایشگاه تولیدی و خدماتی است که صبح امروز در تالار سلجوقی هرات افتتاح شد.

 

تمامی تولیدات به نمایش گذاشته در این نمایشگاه مربوط ۳۲۰ تن از افرادی می باشد که قبل از این به مدت ۸ ماه دوره های فن و حرفه  را در موسسه مردم ضرورتمند فرا گرفته اند.

در این نمایشگاه ۱۹غرفه ایجاد شده که ۷۰ درصد آن مربوط زنان است.

بیشترین تولیدات به نمایش گذاشته در این نمایشگاه مربوط زنانی می باشد که در حرفه هایی چون خیاطی، گلدوزی، خامک دوزی، بافنده گی، آرایشگری و شیرینی پزی فعالیت دارند.

طیبه یکی از بانوانی می باشد که از چهار سال به اینسو در زمینه بافند گی فعالیت میکند، او بیشتر کلاه و دست کش می بافد و در موسوم سرما تولیداتش را در بازار به فروش می رساند.

زبیر یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه است که پیش از این به مدت ۹ ماه آموزش های لازم را در راستای ترمیم موبایل آموخته بود او میگوید: اکنون دکانی باز کرده و از این مسیر عاید بدست می آورد.

آمار های ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات نشان میدهد که در حال حاضر ۱۱ موسسه در بخش آموزش های فن و حرفه در ولایت هرات فعالیت دارند.

مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات می گویند: ۷۰ درصد افرادی که تا کنون از این دوره های آموزشی فارغ شده اند هم اکنون مصروف کار اند.

این مسئولان می افزایند که در سال جاری نیز حدود ۴ هزار تن از دوره های آموزشی فن و حرفه در ولایت هرات فارغ میشوند.

موسسه مردم ضرورتمند از سال ۲۰۰۱ در افغانستان و از سال ۲۰۱۵ در ولایت هرات فعالیت هایش را در بخش آموزش های  فن و حرفه آغاز نموده است.

مسئولان این موسسه میگویند تا کنون پنج صد تن را در این بخش ها آموزش داده و این نمایشگاه را نیز به منظور به نمایش گذاشتن تولیدات این افراد به مدت چهار روز برپا نموده اند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :