شماری از داکتران و کارمندان صحی بیمارستان ۲۰۰ بستر ولایت فراه به دلیل کمبود امکانات و عدم پرداخت حقوق شان دست به اعتصاب کاری زده اند.

 

«داوود اعلمی» یک نفر از این داکتران معترض به تلویزیون چکاد گفت که بیش از ۴ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند، از این‌رو مشکلات اقتصادی شان روز به روز در حال گسترش است.

وی افزود که بر علاوه‌ی این که حقوق اضافه کاری خود را دریافت نکرده اند، حقوق ثابت ۴ ماه خود را نیز نگرفته اند.

این داکتر معترض اظهار  کرد که کارمندان و داکتران در بیمارستان فراه از این بی توجهی به تنگ آمده و دست به اعتصاب کاری زده اند.

گفته می‌شود که عدم پرداخت حقوق داکتران از یک سو و نبود امکانات از سوی دیگر سبب اعتراض داکتران ولایت فراه شده است.

«کبیر رسولی» یکی از داکتران معترض در فراه گفت که بیمارستان این ولایت تجهیزات کافی ندارند و با این حال داکتران نمی‌توانند به درستی برای مریضان ارائه خدمات نمایند.

قابل ذکر است که از چندی به این سو و با تکمیل شدن کار بیمارستان ۲۰۰ بستر ولایت فراه، تمام کارمندان بیمارستان مرکزی، به این بیمارستان انتقال داده شده اند.

اما «غیاث الدین» یکی از نرس‌های بیمارستان فراه در گفتگو با تلویزیون چکاد گفت که بر علاوه عدم افزایش کارمند صحی، تعداد کارمندان گذشته نیز کاهش یافته است.

در همین حال شماری از ساکنان فراه می‌گویند که مشکلات زیادی در بیمارستان این ولایت وجود دارد با آن هم کارمندان صحی، خدمات درستی را به مراجعین ارائه می‌کنند.

«غلام رسول» ساکن فراه گفت که داکتران در حد توان‌شان بهترین خدمات را برای مریضان ارائه می‌کنند اما نبود تجهیزات یکی از مشکلات عمده‌ای سد راه این داکتران است.

وی افزود که بسیاری از ارائه خدمات با تجهیزات انجام می‌شود اما تجهیزات لازم از جمله بستر کافی برای مریضان وجود ندارد و عدم دوای کافی نیز یکی معضلات نگران کننده در این بیمارستان محسوب می‌شود.

با این همه مسئولان اداره صحت عامه فراه تعهد سپرده اند تا مشکلات کارمندان صحی بیمارستان مرکزی فراه را با مسئولان مرکزی و سازمان‌های همکار در میان بگذارند.

«عبدالجبار شایق» رئیس اداره صحت عامه فراه به تلویزیون چکاد گفت که امیدوار هستند تا در آینده حقوق کارمندان صحی به موقع پرداخت شود.

آقای شایق افزود که طبق وعده‌های وزارت صحت عامه، در کنار بیمارستان ۲۰۰ بستر کنونی قرار است بیمارستان ۱۰۰ بستر این ولایت نیز ارتقا داده شود.

این در حالیست که چندی پیش مسئولان اداره محلی فراه گفته بودند که با انتقال بیمارستان ۱۰۰ بستر به بیمارستان ۲۰۰ بستر تمام مشکلات صحی حل خواهد شد اما تا کنون به این مشکل نقطه پایان گذاشته نشده است.

 

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کلیدواژه ها :