ارگ ریاست جمهوری از تشکیل اداره ویژه‌ای به فرمان رییس جمهور غنی خبر داده است که وظیفه آن بررسی ادعای آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی، غیردولتی و ارگ ریاست جمهوری است.

 

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته شنبه (۵ اسد) در یک نشست خبری این مطلب را بیان کرده و افزود: «این سکرتریت ویژه برای بررسی ادعای آزار جنسی زنان در ادارات خواهد بود»

وی همچنان افزود که این سکرتریت ویژه زیر مجموعه کمیسیون مستقل حقوق بشر است و کارکرد آن نسبت به این کمیسیون کاملا مستقل خواهد بود.

آقای صدیقی در ادامه به اتهام‌ کم‌کاری وارد شده به دولت افغانستان اشاره کرد و اذعان داشت: «دولت با ایجاد این نهاد ثابت می‌کند که در زمینه مبارزه با آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات جدی است»

او می‌گوید:‌ «افراد متضرر و کسانی که شکایت دارند می‌توانند به این نهاد مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند»

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در ادامه اظهارات خود رسیدگی و بررسی هرگونه ادعایی مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی و غیردولتی را هدف اصلی تشکیل این نهاد مستقل عنوان کرد.

تشکیل سکرتریت ویژه مبارزه با آزار جنسی زنان در ادارات دولتی پس از آن صورت می‌گیرد که اتهام‌های زیادی به ادارت دولتی و ارگ ریاست جمهوری مبنی بر رشوت‌ستانی جنسی از زنان وارد شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

ازین پس ادعای آزار جنسی زنان در ادارات دولتی توسط یک اداره ویژه بررسی می‌شود

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: