مسئولان در اداره شهرسازی و مسکن ولایت هرات می‌گویند که ماستر پلان این ولایت را بعد از ۲ سال بررسی، تکمیل نموده و به رئیس جمهور غنی ارائه کرده اند.

فریدون سروری رئیس این اداره بیان می‌کند که بعد از بررسی این ماستر پلان توسط متخصصان، ۳ ماه به این اداره فرصت داده شده تا آن چه مهم است را در ماسترپلان شهر هرات در نظر گرفته و دوباره به رئیس جمهور ارائه کند.

هرات یکی از ولایات تاریخی افغانستان است که تاریخی در حدود بیش از ۴ هزار سال با بناهای تاریخی که شاهد این ادعا اند، دارا میباشد.

از چند سال به این سو، مسئولان در تلاش اند تا این ولایت را در لیست شهرهای تاریخی در یونسکو ثبت کنند اما تا هنوز بنابر بعضی مشکلات مخصوصا ساخت و سازهای خودسر، این امر ممکن نشده است.

وزیر شهرسازی و مسکن کشور می گوید که یک کمیسیون تشکیل شده تا امکانات لازم را برای ثبت هرات در یونسکو و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای خودسر مهیا سازد.

پیش از این قرار بود که ۱۰ هزار واحد مسکونی در ناحیه هشتم شهر هرات اعمار شود اما تا اکنون کار اعمار این واحدهای مسکونی آغاز نشده است.

وزیر شهر سازی و مسکن می گوید که دولت در این زمینه بودجه ندارد و نیاز است تا بخش خصوصی در این قسمت  سرمایه گذاری کند.

ماستر پلان کنونی شهر هرات که به تناسب جمعیت کم سال های قبل آماده شده بود، توانایی بر آورده سازی خواست های تراکم جمعیت فعلی این ولایت را ندارد.

هرات با داشتن جمعیتی بیش از ۳ میلیون ، یکی از شهرهای پرجمعیت کشور است که برای زندگی بهتر و ارائه بهتر خدمات، نیاز است تا ماسترپلان جدید برای این ولایت در نظر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید:

ارائه گزارش ماستر پلان شهر هرات به رئیس جمهور غنی

ارائه گزارش ماستر پلان شهر هرات به رئیس جمهور غنی

 

https://telegram.me/CHEKADTV

این مطلب را به اشتراک بگذارید: