مسئولان در ریاست امور زنان ولایت هرات گفت که به منظور کاهش خشونت علیه زنان برنامه‌هایی را روی دست گرفته اند.

 

«عزیزه کریمی» سرپرست اداره امور زنان ولایت هرات گفت که این برنامه شامل آگاهی‌دهی، راه اندازی سمینارهای آموزشی و اجرای طرح‌های بنیادی به هدف تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف می‌باشد.

سرپرست ریاست امور زنان ولایت هرات در یک نشست خبری گفت که طی سال گذشته ۶۵۲ قضیه‌ی خشونت علیه زنان در این اداره ثبت شده است.

وی افزود که قضایای مختلف به شمول تجاوز جنسی، تهدید به قتل، عدم پرداخت نفقه، مهریه و میراث، لت‌وکوب و مسمومیت در اداره امور زنان به ثبت رسیده است.

با این حال مسئولان در کمیسیون منع خشونت در برابر زنان گفت که در سال گذشته به ۲۵۸ قضیه خشونت در برابر این قشر رسیدگی شده است.

در عین حال ریاست صحت عامه ولایت‌ هرات گفت که در سال گذشته ۱۴۰۱ واقعه در این اداره به ثبت رسیده اما برخی از این قضایا که مبتنی بر خشونت باشند تاکنون ثابت نشده است.

از سویی هم شماری از نمایندگان مردم هرات در پارلمان می‌گویند که میزان خشونت علیه زنان  نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

ناهید فرید نماینده مردم هرات در پارلمان گفت که تا زمانی که یک سیستم عدالت‌گستر در جامعه  نهادینه نشود و مجریان خشونت محکوم نشوند، آمار خشونت، کاهش نخواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید:

ریاست امور زنان ولایت هرات هیچ بودجه‌ای‌ برای برنامه‌های توسعه‌ای ندارد

اجرای برنامه‌های ریاست امور زنان هرات جهت کاهش خشونت علیه زنان

https://telegram.me/CHEKADTV

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: