نویسنده گزارش: احمد نصیری

در پنج روز آینده بیش از نیم میلیون  کودک زیر سن پنج سال در ولایت هرات واکسین پولیو میشوند.

 

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت هرات از آغاز دور دوم کارزار واکسین پولیو در این ولایت خبر داده میگویند: در روز های دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه هفته جاری این کارزار درشهر و ۱۵ ولسوالی هرات تطبیق میگردد.

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه ولایت هرات میگوید: در این دور کارزار واکسین پولیو برای بیش از ۳۰۰ هزار کودک زیر سن پنج سال تابلت های کرم امعا داده میشود.

به گفته وی در روز پنج شنبه ارزیابی کلی از چگونگی تطبیق واکسین پولیو در هرات صورت میگرد و در روز جمعه کودکانی که از گرفتن واکسین پولیو بازمانده باشند، را واکسین خواهند کرد.

این دور از کارزار واکسین پولیو یا فلج کودکان توسط بیش از ۴ هزار کارمند صحی در ولایت هرات تطبیق میگردد.

از سویی هم گفته میشود افزایش سطح آگاهی مردم از موثریت واکسین پولیو و  تطبیق دوامدار این  کارزار در مناطق مختلف ولایت هرات، از عواملی   می باشد که باعث شده تا در سه سال اخیر هیچ واقعه مثبت بیماری فلج اطفال در این ولایت به ثبت نرسد.

با آنکه نگرانی ها از بابت مداخله گروه های مخالف دولت در راستای  مختل کردن پروسه تطبیق کارزارواکسین پولیو در برخی از مناطق دور دست هرات وجود دارد اما مسئولان در اداره محلی هرات تاکید دارند که به تمامی مقام ها در ولسوالی های هرات هدایت داده شده تا در زمینه تطبیق درست کارزارواکسین پولیو تلاش جدی نمایند.

کارزار واکسین پولیو همه ساله چهار مرتبه در سراسر کشور راه اندازی میگردد اما با این همه، هنوز هم افغانستان جزء کشور هایی می باشد که واقعات مثبت پولیو در آن وجود دارد.

به اساس آمار های ارائه شده در سال جاری شش واقعه مثبت بیماری فلج کودکان در ولایات هلمند، کندز و قندهار به ثبت رسیده است.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: